Sari la conținut
zserifan

[Știre] Cum a ajuns GTA cea mai de succes franciză din 1997 până azi

Recommended Posts

Postat (editat)

Imagini pentru gta

Jocurile din seria Grand Theft Auto au avut un succes imens de-a lungul anilor, iar ultimul titlu s-a dovedit a fi incredibil de popular. De ce?

 

În GTA III intri în pielea lui Claude, în Vice City joci cu Tommy Vercetti, iar în San Andreas ești Carl „CJ” Johnson. Antonio „Toni” Cipriani, Victor „Vic” Vance sunt alte două personaje principale din Liberty City Stories și Vice City Stories. Apoi îl avem pe Niko Belic în GTA IV și în GTA V îi controlezi pe Michael De Santa, Franklin Clinton și Trevor Philips.

 

Toată această înșiruire de personaje are un scop. Acela de a sublinia elementele comune. Toate personajele nu sunt tocmai bune. Niciunul nu este cetățean model al societății, majoritatea sunt infractori, iar scopul nu și-l ating prin mijloace legale. Vor o viață mai bună, dar nu vor să atingă acest obiectiv prin mijloace tradiționale.

 

Astfel de teme și de personaje sunt des întâlnite și în lumea filmului. Vrem ca Michael Corleone să reușească în „The Godfather”, vrem ca Henry Hill să scape de FBI în „Goodfellas” și sperăm ca planul lui Walter White din „Breaking Bad” să fie unul de succes.

 

Astfel de filme, dar mai ales astfel de jocuri, ne permit să „facem” pe gangsterul, pe ăla rău într-un mediu în care nu există consecințe reale. De asta nimeni calcă cu mașina lucrătoare sexuale pe stradă în lumea reală și de asta nimeni nu fură mașini în plină zi. Astfel de lucruri le faci doar în jocuri ca GTA.

Și nimeni nu produce mai bine astfel de jocuri precum Rockstar Games. Creatorii seriei GTA și a Red Dead Redemption au găsit rețeta perfectă pentru astfel de jocuri cu un grad mare de escapism. GTA III, Vice City sau San Andreas au devenit locuri de joacă pentru generații de gameri

 

Imagini pentru gta

De ce GTA este apreciat de diferite generații de gameri?

 

 

Asta a schimbat GTA III. A spart conceptul liniar de joc și le-a dat gamerilor posiblitatea de a alege. Ce vrei să faci în lumea asta virtuală? Vrei să vezi ce ți-am pregătit? Bine.

 

Vrei să arunci în aer mașini în timp ce zbori dezbrăcat pe un avion? Bine. Se aranjează.

 

Limita era doar imaginația (mai ales dacă activai codurile). Mai ții minte atunci când notai codurile pe un caiet pentru ca apoi să le introduci în joc?

 

Oricine intra în lumea virtuală a unui astfel de joc avea un teren de joacă în fața ochilor. Puteai urma firul narativ al povestei sau puteai să te plimbi pe străzi, respectând regulile din trafic, ascultând muzică la radio.

 

Bineînțeles, un astfel de gameplay a atras, de la sine, și multe critici. Cum adică eroii jocului sunt niște infractori? Cum se poate? Ce lecție vor învăța copii? Ce vor învăța gamerii când văd că pot ucide pe oricine pe stradă și pot scăpa cu asta?

 

Jocul a fost legat și de actele de violență comise în realitate. Însă niciun studiu încă nu a dovedit efectul pe care-l au jocurile violente asupra dezvoltării unui copil.

 

Bibliografie:

playtech.ro

twitter.com

rockstargames.com

 

Articolul a fost publicat inițial de către Florin Cașotă, la ora 10:33, în data de 8 iulie 2019.

Editat de zserifan

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.

×